Wat Is Een MSP (En Hoe U De Juiste Kiest Voor Uw Bedrijf)

door | okt 28, 2022 | IT Services

Het intern beheren van data en IT-oplossingen kan een uitdaging en kostbaar zijn. Daarom wenden veel organisaties zich tot MSP’s.

Digitalisering heeft bedrijven gedwongen hun activiteiten aan te passen en IT tot een groot deel van hun dagelijkse bezigheden te maken. Toch kunnen sommige ondernemers de verandering niet effectief aan, dus huren ze een Managed Service Provider – een MSP – in om het werk voor hun rekening te nemen.

Maar wat is een MSP precies?

Simpel gezegd is het een extern bedrijf waarmee u kunt samenwerken om delen van uw bedrijf, zoals uw IT of Cloud behoeften, te helpen beheren. Het biedt technologie en expertise om de schaalbaarheid van uw organisatie te vergroten.

Werken met MSP’s kan enorme voordelen hebben voor uw onderneming.

Hun diepgaande kennis van geavanceerde technologie kan u bijvoorbeeld helpen de prestaties, activiteiten en beveiliging te verbeteren en tegelijkertijd de overheadkosten verminderen. Daarnaast kunnen ze verschillende creatieve oplossingen bieden om u te helpen navigeren in de veranderende wereld van big data.

Maar het sterkste punt van elke MSP is over het algemeen hun vermogen om maatwerk in oplossingen te leveren die perfect bij uw bedrijf passen.

Hun expertise stelt hen in staat om uw bedrijf uitgebreid te analyseren en hun diensten op basis van uw sterke en zwakke punten te verlenen. Bovendien houden ze rekening met de regelgeving en naleving om juridische problemen te voorkomen.

Een ander groot voordeel van MSP’s is dat ze uw bedrijf zelfs buiten kantooruren kunnen ondersteunen.

Zij bieden ondersteunende maatregelen en personeel om uw organisatie 24/7 te beheren en te beschermen. Met behulp van technologie op afstand kunnen MSP’s zelfs verbinding maken met uw systeem om problemen op te lossen en updates te implementeren zonder naar uw kantoor te hoeven komen.

Algemeen genomen kunnen MSP’s uw bedrijf naar een hoger niveau tillen. U kunt echter niet met zomaar elke serviceprovider werken. U moet het juiste team voor uw onderneming selecteren. In dit artikel laat wij u zien hoe u dat kunt doen.

Een msp kiezen – waar moet u op letten?

Afbeelding met tekst, computer, persoon, binnen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Het inhuren van een MSP zou geen overhaaste beslissing moeten zijn. U kunt beter de tijd nemen om rekening te houden met verschillende factoren.

Hieronder leggen wij u de zes belangrijkste factoren uit om bij uw keuze in gedachten te houden:

Factor #1. De staat van dienst van een msp

De toekomstige MSP moet casestudy’s en succesverhalen kunnen verstrekken om aan te tonen dat ze geschikt zijn voor uw bedrijf. U kunt ook zoeken naar testimonials, referenties en aanbevelingen. Deze zullen u helpen bepalen of het team al een tijdje actief is en of ze een uitstekende reputatie hebben.

Werken met een gerenommeerde MSP kan u gemoedsrust geven in de wetenschap dat uw systeem op de juiste manier wordt beheerd. Bovendien kunt u erop vertrouwen dat de MSP er alles aan zal doen om zijn goede naam te behouden.

Het succes van de MSP hangt in zekere zin af van dat van u en daarom zullen zij u als een waardevolle partner beschouwen.

Factor #2. De reeks diensten die het biedt

MSP’s bieden een breed scala aan diensten. Sommige zijn full-service bedrijven, wat betekent dat ze uw cloud- en IT-behoeften uitgebreid beheren. Andere kunnen u daarentegen helpen met verschillende stukjes van uw technische puzzel.

Denk daarom goed na over uw behoeften en zorg ervoor dat uw MSP hieraan kan voldoen.

Ongeacht uw servicepakket moet de MSP op de hoogste blijven van de laatste technologische trends. Anders kunnen tal van beveiligingsproblemen uw bedrijf in gevaar brengen en kan uw concurrent daar voordeel uit halen.

Factor #3. Support

Zoals eerder aangegeven, kunnen MSP’s er de klok rond voor zorgen dat uw bedrijf adequaat wordt onderhouden en aan de normen voldoet. Ze moeten echter ook hun ondersteuning met de groei van uw bedrijf en personeelsbestand mee snel kunnen opschalen.

Vraag uw toekomstige MSP of hun diensten daarop ingericht zijn.

Factor #4. Responstijd

Uw netwerk kan om verschillende redenen uitvallen, waardoor uw medewerkers niet kunnen werken en uw klanten u niet kunnen bereiken. Deze situatie kan zelfs uw reputatie, klantenbestand en omzet schaden. In het ergste geval kan het er zelfs voor zorgen dat u uw bedrijf moet sluiten.

Gelukkig kan een gekwalificeerde MSP u helpen dit scenario te voorkomen. Ze kunnen bedreigingen voor uw systeem identificeren en neutraliseren voordat ze uw bedrijf schaden.

Bovendien moeten ze onmiddellijk reageren als er zich een incident voordoet. Ze moeten de risico’s zo snel mogelijk beperken om te voorkomen dat uw organisatie instort.

Factor #5. Beveiliging en back-up

Een van de belangrijkste taken die uw MSP moet uitvoeren is uw data beschermen tegen cyberaanvallen. Dit is van cruciaal belang om uw bedrijf en klanten te beschermen. Bovendien kan veilige dataopslag in uw branche verplicht zijn, waardoor uw IT-afdeling alle hulp kan gebruiken die ze kunnen krijgen.

Als u eenmaal met een MSP werkt, moeten ze robuuste beveiligingsoplossingen en endpointbeveiliging aanbevelen om schadelijke software te bestrijden. En gedurende de samenwerking moeten ze rekening houden met naleving om juridische problemen te helpen voorkomen.

Een ander belangrijk onderdeel van hun missie zou de implementatie van back-upsoftware moeten zijn. Hiermee kunt u uw gegevens in geval van een inbreuk terughalen. Een dergelijke implementatie kan automatisering, een herstelplan en een no-downtime-beleid omvatten.

Met een failproof back-up- en beveiligingsstrategie zou u uw bedrijf met meer vertrouwen moeten kunnen runnen. Het risico op uitvaltijd zal drastisch lager zijn. Waardoor u soepel kunt werken en hoge omzetten, klanten en uw merk kunt behouden.

Factor #6. Ondersteuning bij workflow opties

Uw MSP moet zich niet alleen bezighouden met cyberbeveiliging – ze moeten ook voorstellen om de best werkwijzen binnen het hele technologielandschap toe te passen.

Zij zouden u bijvoorbeeld moeten adviseren over verschillende CRM-oplossingen en projectmanagementtoepassingen. Ze moeten u ook helpen uw benadering van workflow en data te vernieuwen om efficiëntie op alle afdelingen te creëren.

In feite kunt u geweldige resultaten behalen met hun ondersteuning. Uw team kan sneller werken, in realtime samenwerken en technisch beter onderlegd zijn.

Kies uw msp zorgvuldig

Hoewel de prijs belangrijk is bij het selecteren van een MSP, valt het in het niet vergeleken met alle hierboven genoemde factoren. Zorg ervoor dat ze perfect bij uw onderneming passen, zelfs als u meer moet betalen.

Met een hoge expertise, maatwerk services en een goed inzicht in bedreigingen, kan een gerenommeerd team u helpen uw concurrenten voor te blijven.

Als u meer hulp nodig hebt bij het kiezen van uw MSP, neem dan contact op met het ervaren team van Trots IT. Laten we een kort gesprek van 15 minuten plannen en ontdekken wie de ideale MSP voor uw bedrijf is.

Artikel gebruikt met toestemming van The Technology Press.

Bescherm uw data en download onze gratis gids:

“21 Vragen die gesteld moeten zijn vóórdat u besluit tot het inkopen van IT Beheer & Ondersteuning”

Vergelijkbare berichten

Ondersteuning Windows 8.1 gestopt

Ondersteuning Windows 8.1 gestopt

Afgelopen week is Microsoft gestopt met de ondersteuning van Windows 8.1. Deze zogenaamde End of Life betekent voor gebruikers die nog steeds met dit besturingssysteem werken, dat zij geen beveiligingsupdates, software-updates en technische ondersteuning meer krijgen....