De 3 Mogelijkheden Voor IT Support En Hoe U De Juiste Kiest Die Past Bij Uw Bedrijf

door | apr 12, 2022 | IT Services

Als u een bedrijfseigenaar bent of van plan bent een nieuw bedrijf te starten, is de kans groot dat u de mogelijkheden voor IT-Support hebt onderzocht. Voor degenen die niet bekend zijn met de wereld van IT-ondersteuning kan het verwarrend zijn om erachter te komen welke optie het beste is voor uw bedrijf. Misschien bent u geïnteresseerd in de meest kostenefficiënte optie, maar maakt u zich zorgen dat deze niet genoeg ondersteuning biedt. Of heeft u uitgebreidere mogelijkheden bekeken en u afgevraagd wat nu echt nodig is voor de behoefte van uw bedrijf.

Alleen naar de kosten kijken om te beslissen welke optie het beste voor u is, kan problemen opleveren. Bij het bepalen van de IT-behoeften zijn er drie voornaamste mogelijkheden – die allemaal verschillende voor- en nadelen hebben – om over na te denken, voordat de kosten van het bedrijf in aanmerking worden genomen.

Tijd en Benodigdheden

De IT-bedrijven in de branche die de optie tijd en benodigdheden gebruiken, worden vaak ‘break-fix-services’ genoemd. Dit betekent in wezen dat u een overeengekomen uurtarief betaalt om een probleem door een technicus te laten te oplossen wanneer er iets stuk gaat. Sommige mensen vinden deze optie prettig, omdat het de simpelste manier is om voor IT-hulp te betalen. Maar het werkt meestal niet in uw voordeel en kan er zelfs toe leiden dat u meer betaalt voor basisdiensten.

Deze benadering wordt alleen aanbevolen als u al een deskundig IT-persoon of -team in dienst heeft die uw IT proactief beheert en u extra ondersteuning nodig hebt voor een probleem waarvoor uw eigen IT-team niet de expertise heeft om het op te lossen. Het break-fix-model geeft een fundamenteel belangenconflict tussen u en uw IT-bedrijf. Bij het IT-bedrijf is er geen onmiddellijke noodzaak om uw netwerk te stabiliseren omdat ze per uur worden betaald. Computernetwerken hebben echt voortdurend onderhoud en monitoring nodig om veilig te blijven – iets wat het break-fix-model niet kan bieden.

Managed IT-services

Bij deze optie neemt het IT-servicebedrijf tegen een afgesproken vast maandtarief de rol van uw interne IT-afdeling over. Ze installeren, ondersteunen en onderhouden routinematig alle gebruikers, apparaten en pc’s die op uw netwerk zijn aangesloten. Tegen een meerprijs zorgen ze zelfs voor uw hardware- en softwarebehoeften. Dit model werkt voor veel bedrijven omdat het hen in staat stelt om IT-services in hun maandelijkse budget op te nemen en het de routine onderhoud en IT-ondersteuning geeft die ze nodig hebben. Bij de diensten die worden aangeboden door Managed Services leveranciers, moet u letten op de diensten die zij leveren voor hun maandelijkse kosten. Soms kunnen uw behoeften extra kosten met zich meebrengen of worden de diensten die u echt nodig heeft gewoon niet aangeboden.

Ik ben er oprecht van overtuigd dat de Managed IT-aanpak voor elk bedrijf veruit de meest kosteneffectieve en slimme optie is. Bij Managed IT-services draait alles om het beschermen van uw bedrijf tegen IT-gerelateerde problemen terwijl uw systemen blijven draaien. In onze huidige tijd werken cybercriminelen de klok rond om waardevolle gegevens te verzamelen. Het inhuren van een leverancier van Managed Services helpt uw bedrijf te beschermen en de gevolgen van veelvoorkomende “rampen” te voorkomen, zoals kwaadwillende werknemers, kwijtgeraakte apparaten, hardwarestoringen, branden, natuurrampen en tal van andere problemen die uw IT-infrastructuur en de gegevens die het bevat kunnen verstoren of volledig vernietigen.

Technologie als een service

De laatste optie die u tegenkomt op uw zoektocht naar de juiste IT-ondersteuning, zijn bedrijven die technologie als een service (Technology- As-A-Service) aanbieden. Deze bedrijven bieden alles wat beheerde IT-services bieden, maar met de toevoeging van nieuwe hardware, software en ondersteuning. Deze service zorgt ervoor dat uw bedrijf altijd up-to-date is met de nieuwste technologieën. U moet echter wel de kleine lettertjes lezen, omdat de diensten van veel van deze bedrijven geen betrekking hebben op software van derden. Het grootste voordeel van technologie als een service is dat u niet voor de hoge kosten van nieuwe hardware en software komt te staan op het moment dat u deze nodig heeft, maar in de loop van de tijd betaalt u wel veel meer voor diezelfde hardware en software.

Het kiezen van de juiste vorm van IT-ondersteuning voor uw bedrijf is ontzettend belangrijk en iets waar u echt aandacht aan wilt besteden. Fouten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor uw bedrijf. Als u niet zeker weet welk model het beste bij u past, neem dan contact met ons op. We helpen u graag bij het vinden van de perfecte IT-ondersteuning voor uw bedrijf.

Wij doen een GRATIS IT Analyse om uw unieke situatie en eventuele zorgen te bespreken.

"Wij kunnen altijd met onze vragen en problemen op dat gebied bij ze terecht en krijgen steevast een bevredigend en oplossingsgericht antwoord. Dat is heel prettig!" -- Marcel Helmus

Vergelijkbare berichten

Ondersteuning Windows 8.1 gestopt

Ondersteuning Windows 8.1 gestopt

Afgelopen week is Microsoft gestopt met de ondersteuning van Windows 8.1. Deze zogenaamde End of Life betekent voor gebruikers die nog steeds met dit besturingssysteem werken, dat zij geen beveiligingsupdates, software-updates en technische ondersteuning meer krijgen....